08 február 2017

DIY Páva maszk


Mila, mint minden kislány, nem lát tovább a hercegnőknél ha jelmezekről van szó. De én bevallom nagyon unom a hercegnő témát, mint jelmezt. Abban semmi fantázia nincs, és ráadásul nem is kell újat készíteni, mert áll vagy 4 a szerkényben már készen. Viszont én szeretek jelmezeket készíteni. Ezért minden évben megpróbálom meggyőzni arról, hogy a farsang azért jó, mert sok-sok mindent ki lehet próbálni. A hercegnő ruhákat meg minden nap hordani szokta itthon. De hát, a lány az lány... Csak akkor tetszik neki egy jelmez, ha tüllszoknyája van. A pinteresten aztán véletlenül láttunk egy páva jelmezt (aminek persze tüllszoknyája volt) és abban mindketten kiegyeztünk. A szoknya még nincs kész, de a maszkot tegnap elkészítettem hozzá.

Hozzávalók:
  • Festék (világoskék, királykék, fekete, fehér, arany + zöldezüst metál akril festék)
  • Papírmaszk
  • Pávatollak

Az alapot lefestettem a világoskék festékkel (pentart akril festéket használtam, ami szinte azonnal meg is száradt). Száradás után, királykék temperával (mert az volt itthon) kipöttyöztem a teljes maszkot. Nem figyeltem, hogy egyformák legyenek a pöttyök, hiszen a tollak se egyformák. Csak arra figyeltem, hogy viszonylag legyen egy egységes textúrája a pöttyözésnek.


A pöttyözés után a csőrnek avanzsált középső részt, világosszürkére festettem, majd finoman a széleinél besötétítettem. A szemkivágat körül pedig megrajzoltam a jellegzetes fekete és fehér csíkokat. Melyeknek a vonalaival igyekeztem "pávásítani" az amúgy egyszerű maszkot. A csőr közelépben fekete pöttyözéssel erősítettem, hogy egybemossam a csőrrészt a fejjel. Ahhoz pedig, hogy igazán díszes, pávás hatása legyen, kellett valami csillogó is. Eredetileg a pentart chameleon pasztát akartam használni, de nem volt itthon. Úgyhogy maradt a zöldezüst metál festék, amivel kipöttyöztem a szemközti és a szem alatti részeket. Direkt nem az egészet, mert akkor nagyon elnyomta volna a maszkot a csillogás.
A csőrt végül arany festékkel kentem le, hogy kicsit díszesebb legyen az összhatás (habár tudom, hogy nem kifejezetten sárgás a páva csőre, de azt hiszem ennyi csalást meg lehet engedni :))
Legvégül pedig néhány elfekvőben lévő kisebb műpávatollat ragasztottam a tetejére. Az egész, pöttyözéssel, száradással együtt is alig volt egy óra.



7 megjegyzés :

Fruzsi írta...

FAntasztikus lett! Az én kislányom is páva szeretne lenni:) Azt szeretném kérdeni, hogy a papírmaszkot hol szerezted be? Válaszod előre is köszönöm.

Mounier Noémi - Kolibri írta...

Szia Fruzsi! A Kik-ben vettem, 630 Ft-ért :)

Fruzsi írta...

Nagyon köszönöm az infot!

Mounier Noémi - Kolibri írta...

Igazán nincs mit :) Ha van kedved majd mutasd meg egy linken, hogy a tiétek milyen lett ♥︎

sandybell127 írta...

Hú, soha jobbkor nem tévedhettem volna ide :) az én kislányom is tüllszoknyás páva lesz. Ha az időm engedi, megpróbálkozom a maszkkal is! Köszönöm!

Unknown írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Unknown írta...

Szia gratulálok nagyon ügyes vagy kérdésem lenne a páva tollakat honnan szerezted be?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

top social